Codename: Escape Navigator

Szép kilátás!

Szép kilátás!

Kerékpárral a Nagy-Hideg-hegyre

2014. szeptember 24. - 10czi

És azt tudtad, hol van Dr. Bubó fája? Vagy Gollamé? Az új csóványosi kilátót már nem is mondom.

head_4.jpg

A kiindulási alap az volt, hogy 1. a Börzsönyt (különösképpen a Nagy-Hideg-hegyet és a Csóványost) rendkívül kedvelem, 2. vettem nemrég egy montainbike-ot. Ha a kettőt összerakjuk, ki is jön a cél: feltekerni a Nagy-Hideg-hegyi turistaházba. Hárman indultunk neki, úgy hogy előtte két nap alatt körbetekertük a Balatont.

A kocsira felszereltük a három bringát, négykor pedig már a verőcei Csibi büfében gyűrtük az ebédet. Személy szerint egy csirkés lángos képében. A Királyréten szedtük le a bicikliket.

10612583_694055997356076_6547685215607944775_n.jpg

Életem első hegyi bringázásán az ötödik percben levontam azt a következtetést, hogy ez az egész egy marhaság. A hosszú aszfaltcsík alattomosan emelkedett a Cseresznyés parkolóig. Ez gyalog régebben fel se tűnt. Most viszont sehogy se találtam a megfelelő sebességet, és nagyon gyorsan fáradtam. Mindezt úgy, hogy alig haladtam gyorsabban, mint gyalog. Kiábrándító volt.

gopro.jpg

Rátérve a kacskaringós erdei útra, a helyzet fokozódott. A gyakran öklömnyi kövek ide-oda dobálták a kerekeket. Nem érezték magukat jobban útitársaim sem. Nem szégyellem, többször le is kellett szállnunk, mert kikapart a hátsó kerék a laza köves meredélyen. Szépen ránk is sötétedett. Két óra alatt értünk fel.

A jutalomsört és a sztrapacskát elfogyasztva azonban megszépült az út. Meg is van következő célom: akkor leszek megelégedve, ha legközelebb megállás nélkül feltekerek ide.

McMrqWYgCGyIoHkHfynLIwi-9MhmJFc-ogw-Nz1ZVPkX=w1232-h822-no.jpg

Másnap reggel kissé felhős volt az ég, de ez nem tántorított el attól, hogy átránduljunk a Csóványosra. Eredetileg biciklivel akartam, de beláttam, hogy erről most szó se lehet.

Az utat már jól ismertem, hiszen többször megjártam már. Kíváncsi voltam azonban, hogy hogy áll a csóványosi kilátó átépítése.

_MG_5407.JPG

Az már messziről látszott, hogy teljesen más formát kap a torony. A betongyűrűkből épült geodéziai mérőtorony egy külső farács-burkolatot kapott.

KDZ_5SVwyCJt8Q96G0flluiNn88rn0Mda6LZrww483vL=w548-h822-no.jpg

Ha jól láttam, belül csigalépcsőn lehet felmenni, és emeletenként ki lehet jönni a teraszokra. Megkérdeztem a melósokat, mikor készülnek el? Azt mondták, hogy október 3-án lesz az átadás.

_MG_5404.JPG

Visszafelé megálltunk Gollam fájánál. Amerikát annyira megbűvölte a jelenség, hogy telepatikus beszélgetésbe elegyedett vele, ami körülbelül így zajlott le: "Mi az a kezedben, dhrágaszágom?" "Sör, de nem adok belőle." "Rút hobbitka, takarodj a szemem elől!"

Gollam fájától egy másik nevezetes fához, Dr. Bubó fájához tébláboltunk át, amihez egy kilométeres kitérőt kell tenni a piros jelzésű útról.

zK2-TWRXK2fZKIfUA6sYgNBXESRL_S1OFanC2ur0_iWT=w1232-h822-no.jpg

A fa valóban rendkívül impozáns a sok kiálló bütykével. Egymaga kiváltana egy játszóteret. Gabi rögtön fel is mászott rá.

u-fwVz3uV8AS19ysJRvh9XkO7ugRD7_CbIRIO-1vFfpX=w1232-h822-no.jpg

Kukucs! Sajnos nem sikerült nyomára jutni ki nevezte el Dr. Bubó fájának, és miért. Mindenesetre előkerestem a rajzfilmből az eredetit, mindenki eldöntheti, hasonlít-e rá vagy sem.

bubo.jpg

A fanézőből visszakanyarodtunk Nagy-Hideg-hegy és a Csóványos között húzódó gerincre. A turista út mellett egy fán furcsa jelzést vettem észre: egy függőleges Kilátás! feliratot. Hoppá, arra el kell néznünk, gondoltam.

_MG_5413.JPG

Az ösvény a Hangyás-bércre vezetett, ahonnan szépen be lehetett látni az egykori vulkán feltöltődött dimbes-dombos kráterét.

_MG_5419.JPG

A domborzati viszonyok érzékeltetésére egy egészen újfajta látószöget alkalmaztam.

Kár, hogy süvített a hideg szél, mert több időt is eltöltöttünk volna a Börzsöny egyik legszebb kilátású bércén. Visszatérve a turistaházba, még felkanalaztam egy nagy adag babgulyást, hogy legyen turbó fokozat a biciklin, ha netán szükség lenne rá. Nem volt rá szükség, mert lefelé úgy döngettem, mint egy vaddisznó.

Konklúzió: első hegyi kerékpáros túrámon meggebedtem a 600 méternyi szint leküzdése közben, de ez végül mégse vette el a kedvemet. A szállás, étel-ital fejenként 6000 forintba került, az útiköltséget inkább nem is számolom, olyan kevés. Egyértelműsíteni kell, hogy nem a turistaúton, hanem a házhoz vezető, köves erdei úton mentünk fel. Valamint azt is el kell mondanom, hogy ha Dr. Bubó fáját nem is, de Gollam fáját én neveztem el.

Kommentelheted a posztot a Szép kilátás! blog Facebook-oldalán is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkilatas.blog.hu/api/trackback/id/tr256728701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása