Codename: Escape Navigator

Szép kilátás!

Éjszaka az elhagyatott Kékesi vadászháznál

2017. április 13. - 10czi

A Kéktúra emblematikus épületének számító ház már nem sokáig lesz zárva, idén felújítják.

Tavaszi nyitányként végiggyalogoltunk a Kéktúra 18. szakaszának felén, Becskétől Ősagárdig. A cserháti mélyén álló Kékesi vadászházat szemeltük ki esti szállásunknak, ami körülbelül a szakasz közepe táján található.

Sajnos a vadászház régóta zárva áll, a mellette elhaladó kéktúrázók csak találgathatják, mit rejtenek az öreg falak. Nekünk se sikerült bejutni, viszont kaptunk egy jó hírt: a vadászházat még idén felújítják, és végre működő kulcsosház, turistaház lesz belőle. Aki tehát jövőre jár errefelé, valószínűleg már egy kényelmesebb szállást talál itt.

Azért mi sem panaszkodhattunk. Volt, aki sátorban aludt, hárman viszont fent a nyitott teraszon dőltünk le hálózsákjainkban egy otthagyott matracra. Rég aludtam ilyen jót, még akkor is, ha már elég korán az eszement hangversenyt rendező madarak és a nap első sugarai ébresztettek.

Az útról videó is készült, méghozzá egy madarász túratárs részvételével (majd valamikor ősszel kész lesz). Menet közben megtanultam vitatkozni egy csilpcsalpfüzikével is. Folyton azt hajtogatta, hogy ez itt az ő helye, ez itt az ő helye. Egy darabig ellentmondtam, aztán tovább álltunk, hadd örüljön. Képek a túráról a lenti galériában:

Kommentelheted a posztot, ajánlhatsz más jó helyeket a Szép kilátás! blog Facebook-oldalán is, sőt lájkold a blogot, ha még nem tetted!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petour 2018.02.04. 20:20:29

2018.02.04. Ma jártunk a háznál. Felújításnak nyoma sincs, ugyanúgy áll, mint már sok éve, de legalább a matrac a felső teraszon még megvan!

n_dy 2020.07.18. 13:09:53

2020. július... a ház állapota "szépen" romlik , magától valahogy nem újul meg...